fot. Hugh Llewelyn (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 2.0
Samorząd województwa wielkopolskiego ogłosił przetarg na realizację naprawy na poziomie P4 pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57AL. To jednostki zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki w latach 2016-2017. Wszystkie pojazdy eksploatuje od początku samorządowy przewoźnik – Koleje Wielkopolskie.
Województwo wielkopolskie posiada obecnie 12 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 – 7 jednostek typu EN57AKW, zmodernizowanych przez Newag w latach 2011-2013, oraz 5 nieco nowszych pojazdów typu EN57AL, które zostały zmodernizowane w ZNTK Mińsk Mazowiecki (obecnie Pesa Mińsk Mazowiecki) w latach 2016-2017. Wszystkie wyżej wymienione pojazdy wykorzystywane są od początku przez Koleje Wielkopolskie, przewoźnika należącego do samorządu województwa, który na trasach zelektryfikowanych wykorzystuje także Elfy produkcji Pesy Bydgoszcz (czteroczłonowe pierwszej generacji oraz pięcioczłonowe drugiej generacji) oraz dwutrakcyjne trójczłonowe Impulsy produkcji Newagu.
Jednostki EN57AL, podobnie jak EN57AKW i większość pozostałych zmodernizowanych jednostek elektrycznych serii EN57, w ramach modernizacji zostały wyposażone w nowy układ napędowy z silnikami asynchronicznymi, co umożliwiło znaczącą poprawę parametrów eksploatacyjnych. Maksymalna prędkość eksploatacyjna wzrosła ze 110 km/h do 120 km/h, natomiast przyspieszenie rozruchu do 40 km/h wzrosło z 0,5 m/s2 do ok. 1 m/s2 – jest to wartość zbliżona do współczesnych jednostek elektrycznych. Wymieniono także ścianę czołową, kompleksowo przebudowana została również cała przestrzeń pasażerska.
W dniu 6 maja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowane zostało wysłane poprzedniego dnia ogłoszenie o przetargu na wykonanie naprawy na poziomie P4 tych pojazdów, określanej w przeszłości mianem naprawy rewizyjnej. Obejmie ona jednostki o oznaczeniach EN57AL-1027, EN57AL-1061, EN57AL-1141, EN57AL-1804 oraz EN57AL-1805. Zadanie obejmuje ponadto udzielenie gwarancji i rękojmi za wady na pojazdy, wyprawkę oraz oprogramowanie i dokumentację techniczną wraz z udzieleniem licencji. Całe zamówienie powinno zostać zrealizowane do końca 2026 roku.
Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 10 czerwca bieżącego roku do godziny 9:00. Ich otwarcie powinno nastąpić godzinę później. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 70% punktów. Zamawiający przewidział ponadto dwa kryteria pozacenowe, związane z możliwym skróceniem czasu realizacji zadania – 20% punktów będzie można uzyskać z uwagi na termin dostawy pierwszej i drugiej jednostki, zaś 10% punktów w zależności od wykonania naprawy na poziomie P4 pozostałych pojazdów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.