Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolska: EN57AL do naprawy na poziomie P4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
06-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-05-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolska: EN57AL do naprawy na poziomie P4
fot. Hugh Llewelyn (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 2.0
Samorząd województwa wielkopolskiego ogłosił przetarg na realizację naprawy na poziomie P4 pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57AL. To jednostki zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki w latach 2016-2017. Wszystkie pojazdy eksploatuje od początku samorządowy przewoźnik – Koleje Wielkopolskie.

Województwo wielkopolskie posiada obecnie 12 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 – 7 jednostek typu EN57AKW, zmodernizowanych przez Newag w latach 2011-2013, oraz 5 nieco nowszych pojazdów typu EN57AL, które zostały zmodernizowane w ZNTK Mińsk Mazowiecki (obecnie Pesa Mińsk Mazowiecki) w latach 2016-2017. Wszystkie wyżej wymienione pojazdy wykorzystywane są od początku przez Koleje Wielkopolskie, przewoźnika należącego do samorządu województwa, który na trasach zelektryfikowanych wykorzystuje także Elfy produkcji Pesy Bydgoszcz (czteroczłonowe pierwszej generacji oraz pięcioczłonowe drugiej generacji) oraz dwutrakcyjne trójczłonowe Impulsy produkcji Newagu.

Jednostki EN57AL, podobnie jak EN57AKW i większość pozostałych zmodernizowanych jednostek elektrycznych serii EN57, w ramach modernizacji zostały wyposażone w nowy układ napędowy z silnikami asynchronicznymi, co umożliwiło znaczącą poprawę parametrów eksploatacyjnych. Maksymalna prędkość eksploatacyjna wzrosła ze 110 km/h do 120 km/h, natomiast przyspieszenie rozruchu do 40 km/h wzrosło z 0,5 m/s2 do ok. 1 m/s2 – jest to wartość zbliżona do współczesnych jednostek elektrycznych. Wymieniono także ścianę czołową, kompleksowo przebudowana została również cała przestrzeń pasażerska.

W dniu 6 maja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowane zostało wysłane poprzedniego dnia ogłoszenie o przetargu na wykonanie naprawy na poziomie P4 tych pojazdów, określanej w przeszłości mianem naprawy rewizyjnej. Obejmie ona jednostki o oznaczeniach EN57AL-1027, EN57AL-1061, EN57AL-1141, EN57AL-1804 oraz EN57AL-1805. Zadanie obejmuje ponadto udzielenie gwarancji i rękojmi za wady na pojazdy, wyprawkę oraz oprogramowanie i dokumentację techniczną wraz z udzieleniem licencji. Całe zamówienie powinno zostać zrealizowane do końca 2026 roku.

Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 10 czerwca bieżącego roku do godziny 9:00. Ich otwarcie powinno nastąpić godzinę później. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 70% punktów. Zamawiający przewidział ponadto dwa kryteria pozacenowe, związane z możliwym skróceniem czasu realizacji zadania – 20% punktów będzie można uzyskać z uwagi na termin dostawy pierwszej i drugiej jednostki, zaś 10% punktów w zależności od wykonania naprawy na poziomie P4 pozostałych pojazdów.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk. Nowa zajezdnia dla 45-metrowych tramwajów (plany)

Zintegrowany transport

Gdańsk. Nowa zajezdnia dla 45-metrowych tramwajów (plany)

Jakub Rösler 30 kwietnia 2025

Kraj morawskośląski testuje tabor bateryjny na kolejnych relacjach

Tabor i technika

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Biznes

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Mikołaj Kobryński 25 kwietnia 2025

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Tabor i technika

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Michał Grobelny 21 kwietnia 2025

Zobacz również:

Gdańsk. Nowa zajezdnia dla 45-metrowych tramwajów (plany)

Zintegrowany transport

Gdańsk. Nowa zajezdnia dla 45-metrowych tramwajów (plany)

Jakub Rösler 30 kwietnia 2025

Kraj morawskośląski testuje tabor bateryjny na kolejnych relacjach

Tabor i technika

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Biznes

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Mikołaj Kobryński 25 kwietnia 2025

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Tabor i technika

Raport taborowy. Kontrakty za 13 mld zł w 2024 r.

Michał Grobelny 21 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5